Stanowisko ds. wymiaru i windykacji, podatków i opłat
Imię i nazwisko: Ewa Wielgus - Kucuk
Telefon: 75 64 39 224
E-mail: ewa.kucuk
Lokalizacja: budynek B, pokój nr 32c, II piętro
Zakres obowiązków:
- Przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych z zakresu wykonywanych czynności.
- Zachowanie w tajemnicy informacji uzyskanych w związku z wykonywaniem czynności służbowych.
- Prowadzenie w księgach rachunkowych prawidłowej ewidencji przypisów, odpisów, wpłat, zwrotów i zaliczeń nadpłat zobowiązań podatkowych z tytułu podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego i podatku od środków transportowych, od osób prawnych
- Dokonywanie rozliczeń podatników z tytułu wpłat, nadpłat i zaległości dotyczących w/w podatków i przygotowywanie postanowień w tym zakresie.
- Sprawdzanie terminowości wpłat zobowiązań podatkowych dokonywanych przez podatników.
- Rewindykacja należności z tytułu podatków i opłat lokalnych osób prawnych, opłat za użytkowanie wieczyste osób fizycznych i prawnych, opłaty przekształceniowej prawa użytkowania wieczystego, spłaty wykupu nieruchomości Gminy.
- Terminowe podejmowanie czynności zmierzających do zastosowania środków egzekucyjnych.
- Rozpatrywanie odwołań i zażaleń.
- Ustalanie na podstawie ewidencji księgowej danych potrzebnych do wydawania zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzających stan zaległości podatkowych.
- Naliczanie odsetek za nieterminowe wpłaty podatków zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
- Sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości, analiz i informacji w zakresie realizacji zobowiązań podatkowych.
- Wysyłanie do organu egzekucyjnego zawiadomień dot. tytułów wykonawczych.
- Uzgadnianie sald zaległości i nadpłat.
- Przygotowywanie projektów uchwał podatkowych dotyczących poszczególnych podatków, współpraca w tym zakresie z Biurem Rady Miejskiej, RIO i DUW.
- Systematyczne przekazywanie do zespołu redakcyjnego BIP informacji publicznych w zakresie merytorycznym swojego stanowiska oraz odpowiedzialność za treść przekazywanych informacji.
- Systematyczne wykonywanie przeglądów informacji zamieszczonych w BIP, czuwanie nad ich aktualnością.
- Wykonywanie innych poleceń przełożonych związanych z właściwym wykonywaniem obowiązków należących do Wydziału Finansowego Urzędu Miejskiego w Kowarach.
- Archiwizowanie i przechowywanie dokumentacji księgowej związanej ze stanowiskiem pracy.
- Przestrzeganie obowiązujących przepisów.
- Stałe podnoszenie kwalifikacji zawodowych, bieżące śledzenie zmiany przepisów dotyczących realizacji powierzonego zakresu obowiązków.
- Podejmowanie inicjatywy co do wydania niezbędnych zarządzeń, poleceń, decyzji, itp. należących do zakresu działań na danym stanowisku pracy.
- Przestrzeganie przepisów kodeksu pracy, BHP, ppoż, regulaminu pracy Urzędu Miejskiego w Kowarach.
Wytworzył:
Udostępnił:
Zemła Jacek
(2019-12-19 11:28:34)
Ostatnio zmodyfikował:
Dmochowski Mariusz
(2024-08-20 11:56:43)