Stanowisko ds. księgowości
Imię i nazwisko: Agnieszka Drzewiecka
Telefon: 75 64 39 224
E-mail: agnieszka.drzewiecka
Lokalizacja: budynek B, pokój nr 32c, II piętro
Zakres obowiązków:
- Przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych z zakresu wykonywanych czynności.
- Zachowanie w tajemnicy informacji uzyskanych w związku z wykonywaniem czynności służbowych.
- Prowadzenie syntetycznej ewidencji księgowej w systemie finansowo-księgowym FKB+ dla jednostki budżetowej Urzędu Miejskiego w Kowarach w zakresie dochodów, sum do wyjaśnienia:
- księgowa ewidencja: przypisy, odpisy, wpłaty, zwroty,
- ujmowanie w ewidencji księgowej przychodów w oparciu o faktury sprzedaży,
- comiesięczne uzgadnianie kont ewidencyjnych.
- Sporządzanie jednostkowych sprawozdań miesięcznych, kwartalnych i rocznych Urzędu Miejskiego jako jednostki budżetowej w zakresie dochodów:
- sporządzanie sprawozdań Rb-27S, Rb-N, Rb-50D i innych zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- przygotowywanie informacji do sprawozdawczości okresowej z zakresu dochodów.
- Prowadzenie analitycznej ewidencji dochodów, w tym:
- z tytułu dzierżaw w systemie finansowym NDZ+, WIP+,
- bieżąca aktualizacja systemu w oparciu o zawarte/rozwiązane umowy dzierżawy,
- księgowa ewidencja wpłat czynszów dzierżawnych: przypisy, odpisy, wpłaty, zwroty,
- comiesięczne uzgadnianie kont ewidencyjnych, w tym z wydziałami merytorycznymi,
- z tytułu decyzji administracyjnych w systemie finansowych WIP+,
- bieżąca aktualizacja systemu w oparciu o wydane decyzje (zajęcie pasa drogowego, koncesje alkoholowe itp)
- księgowa ewidencja wpłat: przypisy, odpisy, wpłaty, zwroty,
- comiesięczne uzgadnianie kont ewidencyjnych w tym z wydziałami merytorycznymi.
- Windykacja dochodów wynikających z umów cywilnoprawnych, kar pieniężnych od osób prawnych, osób fizycznych i innych jednostek organizacyjnych oraz windykacja dochodów wynikających z decyzji administracyjnych:
- wzywanie zalegających dzierżawców gruntów do zapłaty zaległych należności, upominanie zalegających z wnoszeniem opłat z decyzji administracyjnych (w tym za zajęcie pasa drogowego, umieszczenia urządzeń w pasie drogowym),
- wszczynanie i prowadzenie wobec zalegających sądowego postępowania egzekucyjnego,
- analiza zadłużenia, występowanie z wnioskiem do Wydziału Rozwoju Miasta o rozwiązanie umów dzierżaw z dłużnikami.
- Weryfikacja opłat pobieranych w drodze inkasa – opłaty targowej:
- dokonywanie sprawdzenia kwitariusza przychodowo-ewidencyjnego,
- dokonywanie sprawdzenia uiszczonych wpłat: wysokość, terminowość.
- Bieżące przekazywanie informacji do wydziałów merytorycznych dotyczących wpłat umożliwiających terminowe wystawienie faktur vat przez te wydziały a dotyczących m.in. ekwiwalentu za zajęcie pasa drogowego, zaliczek i wpłat na poczet zakupu nieruchomości, opłat cmentarnych wnoszonych przez zakłady pogrzebowe i innych w razie wystąpienia.
- Prowadzenie syntetycznej ewidencji księgowej w systemie finansowo-księgowym FKB+ dla jednostki budżetowej Urzędu Miejskiego w Kowarach w zakresie wpływów stanowiących dochody budżetu państwa – podatek VAT:
- księgowa ewidencja wpływów z tytułu podatku VAT,
- comiesięczne uzgadnianie kont ewidencyjnych podatku VAT,
- wystawianie faktur vat (dowodów wewnętrznych) na podstawie dokonanych wpłat miesięcznych z tytułu opłat cmentarnych, dzierżaw, wieczystego użytkowania nie ujętych w fakturach wystawianych przez wydziały merytoryczne.
- Obsługa gwarancji bankowych jako formy wniesienia wadium lub należytego wykonania umowy:
- przyjmowanie w depozyt oryginałów gwarancji ubezpieczeniowych,
- wydawanie ich zgodnie z obowiązującymi przepisami w oparciu o informację z wydziału merytorycznego,
- prowadzenie szczegółowego rejestru gwarancji ubezpieczeniowych,
- uzgadnianie wartości złożonych gwarancji z ewidencją księgową oraz wydziałami merytorycznymi.
- Wykonywanie innych poleceń przełożonych związanych z właściwym wykonywaniem obowiązków należących do Wydziału Finansowego.
- Systematyczne przekazywanie do zespołu redakcyjnego BIP informacji publicznych w zakresie merytorycznym swojego stanowiska oraz odpowiedzialność za treść przekazywanych informacji.
- Systematyczne wykonywanie przeglądów informacji zamieszczonych w BIP, czuwanie nad ich aktualnością.
- Archiwizowanie i przechowywanie dokumentacji księgowej związanej ze stanowiskiem pracy.
- Przestrzeganie obowiązujących przepisów prawnych.
- Podnoszenie kwalifikacji zawodowych oraz bieżące śledzenie zmian przepisów prawnych dotyczących realizacji powierzonego zakresu obowiązków.
- Podejmowanie inicjatywy, co do wydania niezbędnych zarządzeń i decyzji należących do zakresu działania na danym stanowisku pracy, przygotowywanie projektów stosownych zarządzeń, decyzji.
- Przestrzeganie przepisów kodeksu pracy, BHP, ppoż oraz regulaminu pracy Urzędu Miejskiego w Kowarach.
Wytworzył:
Udostępnił:
Dmochowski Mariusz
(2020-03-03 10:23:32)
Ostatnio zmodyfikował:
Dmochowski Mariusz
(2024-08-20 13:20:15)