Zarządzenie nr 72/2008

 

ZARZĄDZENIE Nr 72/2008

BURMISTRZA MIASTA KOWARY

z dnia 17 września 2008 r.


w sprawie: opracowania materiałów planistycznych na 2009 rok


Na podstawie § 1 ust. 1 uchwały Nr XII/53/07 Rady Miejskiej w Kowarach z dnia 30 lipca 2007 r. w sprawie procedury uchwalania budżetu oraz szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu zarządzam co następuje:


§ 1


  1. Zobowiązuję dyrektorów jednostek budżetowych, Dyrektora Zarządu Eksploatacji Zasobów Komunalnych oraz kierowników wydziałów i samodzielnych pracowników samorządowych Urzędu Miejskiego w Kowarach do opracowania materiałów planistycznych na 2009 rok.
  2. Zobowiązuję Kierownika Referatu Gospodarki Gruntami, Geodezji i Rolnictwa do opracowania informacji o stanie mienia komunalnego zgodnie z wymogami art. 180 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249 poz. 2104 z późn. zm.)


§ 2


Jednostki budżetowe prowadzące działalność w formie rachunków dochodów własnych zobowiązane są do opracowania materiałów planistycznych na 2009 rok również z zakresu dochodów własnych.


§ 3


Przy opracowaniu materiałów planistycznych należy uwzględnić założenia do projektu budżetu miasta na 2009 rok zawarte w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia.

§ 4

Materiały planistyczne należy opracować w następującej szczegółowości:

1. Zakład budżetowy (wg wzoru nr 1):

  1. przewidywany stan środków obrotowych na początku roku
  2. dochody wg ważniejszych źródeł,
  3. wydatki z wyszczególnieniem:

a) wydatków dotyczących wynagrodzenia osobowego,

b) nakładów inwestycyjnych

c) planowany stan środków obrotowych na koniec roku

d) stan zatrudnienia.


2. Jednostki budżetowe (wg wzoru nr 2):

  1. dochody
  2. wydatki wg klasyfikacji budżetowej
  3. stan zatrudnienia


3. Rachunek dochodów własnych (wg wzoru nr 3):

  1. przewidywany stan środków obrotowych na początku roku
  2. dochody wg ważniejszych źródeł,
  3. wydatki z wyszczególnieniem:

a) wydatków bieżących (z wyjątkiem wynagrodzeń)

b) nakładów inwestycyjnych

c) planowany stan środków obrotowych na koniec roku

4. Wydziały i samodzielne stanowiska Urzędu Miejskiego przedstawiają:

  1. dochody
  2. wydatki wg klasyfikacji budżetowej
  3. plan zadań remontowych i inwestycyjnych
  4. stan zatrudnienia


  1. Planując zadania remontowe i inwestycyjne należy wyszczególnić:


  1. nazwę zadania i jej lokalizację,
  2. nr zadania
  3. okres realizacji zadania – rok i miesiąc rozpoczęcia oraz rok i miesiąc zakończenia,
  4. całkowity koszt zadania w cenach bieżących,
  5. dotychczasowe nakłady - dotyczy zadań kontynuowanych
  6. wysokość wydatków w roku budżetowym
  7. wysokość wydatków w latach następnych – dotyczy zadań wieloletnich
  8. źródła sfinansowania nakładów


§ 5


Wraz z składanymi materiałami, o których mowa w § 4, należy przedstawić dokładne ich uzasadnienie.


§ 6


Przy opracowaniu materiałów planistycznych należy posługiwać się obowiązującą klasyfikacją dochodów i wydatków publicznych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 14 czerwca 2006 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz.U. z 2006 r. Nr z 107, poz. 726 z pożn. zm.).


§ 7


Materiały planistyczne należy przedłożyć Skarbnikowi Miasta Kowary w terminie do dnia 15 października 2008 r., który nadzoruje terminowość ich złożenia oraz kompletność.

§ 8

Na podstawie otrzymanych materiałów planistycznych Skarbnik Miasta sporządza projekt budżetu w formie uchwały budżetowej w szczegółowości określonej w art.184 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249 poz. 2104 ze zm.).

§ 9

 

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem wydania.

 

Dokument: z08-72.pdf

Wytworzył:
Udostępnił:
Radomski Krzysztof
(2008-09-22 08:26:22)
Ostatnio zmodyfikował:
Radomski Krzysztof
(2008-09-22 08:30:02)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki