Zarządzenie Nr 60/2013
Burmistrza Miasta Kowary

z dnia 24 czerwca 2013 r.

w sprawie dokumentacji sporządzanej przez jednostki organizacyjne Gminy Miejskiej Kowary w zakresie wzajemnych wyłączeń należności i zobowiązań, przychodów i kosztów oraz funduszu

Na podstawie art. 33 ust. 3  i 5  ustawy z dnia 8  marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze. zm.), art. 4, 10 oraz 51 ustawy z dnia 29 września 199r r. o rachunkowości (tekst jednolity z 2009 r. Nr 152, poz. 1223 ze zm.) oraz § 20 ust. 2  i 3  rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 5  lipca 2010 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 128, poz. 861 ze zm.) zarządzam, co następuje:

§ 1. 1. Ustala się wykaz jednostek organizacyjnych Gminy Miejskiej Kowary zobowiązanych do przedłożenia, łącznie z jednostkowymi sprawozdaniami finansowymi, tj.:

- bilansem,

- rachunkiem zysków i strat w wersji porównawczej,

- zestawieniem zmian w funduszu jednostki, wykazów wzajemnych rozliczeń pomiędzy tymi jednostkami określonych w § 2.

2. Wykaz jednostek organizacyjnych Gminy Miejskiej Kowary stanowi załącznik nr 1  do niniejszego zarządzenia.

§ 2. Ustala się wzory dokumentów dotyczących wzajemnych rozliczeń pomiędzy jednostkami organizacyjnymi Gminy Miejskiej Kowary, o których mowa w § 1:

1) arkusz wzajemnych rozliczeń do bilansu zgodnie z załącznikiem nr 2  do niniejszego zarządzenia,

2) arkusz wzajemnych rozliczeń do rachunku zysków i strat zgodnie z załącznikiem nr 3  do niniejszego zarządzenia,

3) arkusz wzajemnych rozliczeń do zestawienia zmian w funduszu jednostki zgodnie z załącznikiem nr 4  do niniejszego zarządzenia.

§ 3. 1. Zobowiązuje się kierowników jednostek organizacyjnych Gminy Miejskiej Kowary do prowadzenia ewidencji księgowej wzajemnych wyłączeń: należności i zobowiązań, przychodów i kosztów oraz funduszu jednostki.

2. Na koncie pozabilansowym 976 „Wzajemne rozliczenia między jednostkami” ewidencja powinna zawierać:

1) nazwę jednostki z wykazu stanowiącego załącznik nr 1,

2) rodzaj należności/ zobowiązania,

3) rodzaj przychodu/ kosztu,

4) wykaz wzajemnych operacji dotyczących funduszu.

3. Należności i zobowiązania winny być ujmowane według ich stanu na dzień bilansowy, tj. na dzień 31 grudnia.

4. Przychody i koszty winny być ewidencjonowane narastająco na koncie 976 „Wzajemne rozliczenia między jednostkami”.

5. Wzajemne operacje dotyczące funduszu jednostki winny być ewidencjonowane narastająco na koncie 976 „Wzajemne rozliczenia między jednostkami”.

6. Po stronie WN konta 976 „Wzajemne rozliczenia między jednostkami” należy ujmować koszty, zmniejszenia funduszu i salda należności, natomiast po stronie MA konta 976 „Wzajemne rozliczenia między jednostkami” należy ujmować przychody, zwiększenia funduszu i saldo zobowiązań.

§ 4. Zobowiązuje się kierowników jednostek organizacyjnych Gminy Miejskiej Kowary do uzgodnień wzajemnych wyłączeń w formie pisemnej.

§ 5. Ustala się termin składania dokumentów wymienionych w § 2  i 4  do 31 marca roku następującego po zakończeniu każdego roku obrotowego.

§ 6. 1. Referat Księgowości Wydziału Finansowego Urzędu Miejskiego sprawdza i weryfikuje przedłożone jednostkowe sprawozdania finansowe wraz z dokumentami towarzyszącymi oraz sporządza łączne sprawozdanie finansowe jednostki budżetowej i samorządowego zakładu budżetowego zgodnie z odrębnymi przepisami;

2. Przy sporządzaniu łącznego sprawozdania jednostek budżetowych i zakładu budżetowego należy dokonać korekt i wyłączeń w celu wyeliminowania wzajemnych zdarzeń gospodarczych, w szczególności w zakresie rozrachunków (zobowiązań i należności), przychodów i kosztów oraz zmian w funduszu.

§ 7. Wykonanie zarządzenia powierza się Skarbnikowi oraz kierownikom jednostek organizacyjnych Gminy Miejskiej Kowary.

§ 8. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania i ma zastosowanie po raz pierwszy do sprawozdań finansowych sporządzanych na dzień 31.12.2013 r.

 

 

 

Burmistrz


Mirosław Górecki

 


Załącznik Nr 1  do Zarządzenia Nr 60/2013
Burmistrza Miasta Kowary
z dnia 24 czerwca 2013 r.

Wykaz jednostek organizacyjnych Gminy Miejskiej Kowary zobowiązanych do przedłożenia wykazów wzajemnych rozliczeń pomiędzy tymi jednostkami

1. Urząd Miejski w Kowarach

2. Miejska Służba Ratownicza w Kowarach

3. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Kowarach

4. Przedszkole Publiczne Nr 1 w Kowarach

5. Szkoła Podstawowa Nr 1 w Kowarach

6. Szkoła Podstawowa Nr 3 w Kowarach.


Załącznik Nr 2  do Zarządzenia Nr 60/2013
Burmistrza Miasta Kowary
z dnia 24 czerwca 2013 r.

Arkusz wzajemnych rozliczeń - wyłączenia do bilansu

Według stanu na dzień 31 grudnia 20.... r.

Konto 976 "Wzajemne rozliczenia między jednostkami" -Należności

Lp.

Nazwa jednostki

Przedmiot wyłączenia (tytuł należności)

Pozycja aktywów w bilansie jednostkowym

Kwota

Potwierdzenie kontrahenta*
data podpis

Uwagi

1.

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

Razem

 

 

 

 

 

 

Konto 976 "Wzajemne rozliczenia między jednostkami" -Zobowiązania

Lp.

Nazwa jednostki

Przedmiot wyłączenia (tytuł należności)

Pozycja pasywów w bilansie jednostkowym

Kwota

Potwierdzenie kontrahenta*
data podpis

Uwagi

1.

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

Razem

 

 

 

 

 

 

*jako potwierdzenie kontrahenta traktuje się uwierzytelnioną kserokopię potwierdzenia salda

Data:              .....................

Sporządził:              .....................

Zatwierdził:              .....................                                                        .....................

(główny księgowy)                                                        (kierownik jednostki)


Załącznik Nr 3  do Zarządzenia Nr 60/2013
Burmistrza Miasta Kowary
z dnia 24 czerwca 2013 r.

Arkusz wzajemnych rozliczeń - wyłączenia do rachunku zysków i strat

Według stanu na dzień 31 grudnia 20.... r.

Konto 976 "Wzajemne rozliczenia między jednostkami" -Przychody

Lp.

Nazwa jednostki

Przedmiot wyłączenia (tytuł przychodu)

Pozycja przychodów w rachunku zysków i strat

Kwota

Potwierdzenie kontrahenta*
data podpis

Uwagi

1.

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

Razem

 

 

 

 

 

 

Konto 976 "Wzajemne rozliczenia między jednostkami" -Koszty

Lp.

Nazwa jednostki

Przedmiot wyłączenia (tytuł kosztu)

Pozycja kosztów w rachunku zysków i strat

Kwota

Potwierdzenie kontrahenta*
data podpis

Uwagi

1.

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

Razem

 

 

 

 

 

 

*jako potwierdzenie kontrahenta traktuje się uwierzytelnioną kserokopię potwierdzenia salda

Data:              .....................

Sporządził:              .....................

Zatwierdził:              .....................                                                        .....................

(główny księgowy)                                                        (kierownik jednostki)


Załącznik Nr 4  do Zarządzenia Nr 60/2013
Burmistrza Miasta Kowary
z dnia 24 czerwca 2013 r.

Arkusz wzajemnych rozliczeń - wyłączenia do zestawienia zmian w funduszu jednostki

Według stanu na dzień 31 grudnia 20.... r.

Konto 976 "Wzajemne rozliczenia między jednostkami" -Zmniejszenia funduszu

Lp.

Nazwa jednostki

Przedmiot wyłączenia (tytuł operacji)

Pozycja zmniejszenia w zestawieniu zmian w funduszu

Kwota

Potwierdzenie kontrahenta*
data podpis

Uwagi

1.

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

Razem

 

 

 

 

 

 

Konto 976 "Wzajemne rozliczenia między jednostkami" -Zwiększenia funduszu

Lp.

Nazwa jednostki

Przedmiot wyłączenia (tytuł operacji)

Pozycja zwiększenia w zestawieniu zmian w funduszu

Kwota

Potwierdzenie kontrahenta*
data podpis

Uwagi

1.

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

Razem

 

 

 

 

 

 

*jako potwierdzenie kontrahenta traktuje się uwierzytelnioną kserokopię potwierdzenia salda

Data:              .....................

Sporządził:              .....................

Zatwierdził:              .....................                                                        .....................

(główny księgowy)                                                        (kierownik jednostki)