Stanowisko ds. księgowości i windykacji opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Imię i nazwisko: Dorota Maraszek-Drewnicka
Telefon: (75) 64 39 224
E-mail: dorota.maraszek
Lokalizacja: budynek B, pokój nr 32a, II piętro
Zakres obowiązków:
- Przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych z zakresu wykonywanych czynności.
- Zachowanie w tajemnicy informacji uzyskanych w związku z wykonywaniem czynności służbowych.
- Stała aktualizacja bazy danych właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych objętych systemem gospodarki odpadami komunalnymi
- Przyjmowanie, analiza i weryfikacja deklaracji o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, w tym:
- wzywanie do uzupełnienia bądź skorygowania deklaracji,
- prowadzenie postępowań podatkowych wobec osób, które nie złożyły deklaracji bądź zadeklarowały opłatę inną od należnej,
- prowadzenie kontroli podatkowej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi realizowanej w myśl ustawy Ordynacja podatkowa
- Prowadzenie ewidencji księgowej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w systemie GOK i WIP+ w zakresie:
- ewidencja dochodów: przypisy, odpisy, wpłaty, zwroty dotyczące opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- comiesięczne uzgadnianie dochodów z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
- Prowadzenie syntetycznej ewidencji księgowej w systemie finansowo-księgowym FKB+ dla jednostki budżetowej Urzędu Miejskiego w Kowarach w zakresie dochodów z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, sum do wyjaśnienia:
- księgowa ewidencja: przypisy, odpisy, wpłaty, zwroty,
- comiesięczne uzgadnianie kont ewidencyjnych.
- Przygotowywanie informacji do sprawozdań miesięcznych, kwartalnych i rocznych w zakresie GOK, w tym: przygotowywanie informacji o udzielonych ulgach uznaniowych zgodnie z obowiązującymi przepisami do sprawozdań Rb-27S.
- Monitorowanie terminu płatności należnych opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
- Prowadzenie analitycznej ewidencji dochodów opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w systemie GOK i WIP +:
- bieżąca aktualizacja systemu GOK w oparciu o zawarte umowy kupna-sprzedaży nieruchomości lokalowych, współpraca w tym zakresie z innymi podmiotami, w tym z ZEZK oraz Wspólnotami Mieszkaniowymi;
- księgowa ewidencja wpłat opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi: przypisy, odpisy, wpłaty, zwroty;
- comiesięczne uzgadnianie kont ewidencyjnych podatników GOK.
- Windykacja dochodów z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi:
- wzywanie zalegających do zapłaty zaległości poprzez systematyczne wysyłanie upomnień;
- wszczynanie i prowadzenie wobec zalegających administracyjnego postępowania egzekucyjnego;
- współpraca z Urzędem Skarbowym w zakresie prowadzonej egzekucji administracyjnej.
- Przygotowywanie oraz przedkładanie odpowiednim organom przewidzianych prawem sprawozdań i informacji dotyczących gospodarowania odpadami komunalnymi.
- Realizacja innych zadań dotyczących gospodarowania odpadami komunalnymi wynikających z przepisów prawa lub doraźnej potrzeby.
- Współpraca z właściwymi rzeczowo wydziałami Urzędu w zakresie realizowanych zadań.
- Systematyczne przekazywanie do zespołu redakcyjnego BIP informacji publicznych w zakresie merytorycznym swojego stanowiska oraz odpowiedzialność za treść przekazywanych informacji.
- Systematyczne wykonywanie przeglądów informacji zamieszczonych w BIP, czuwanie nad ich aktualnością.
- Zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej na swoim stanowisku pracy.
- Wykonywanie innych poleceń przełożonych związanych z właściwym wykonywaniem obowiązków należących do Wydziału Finansowego.
- Archiwizowanie i przechowywanie dokumentacji księgowej związanej ze stanowiskiem pracy.
- Przestrzeganie obowiązujących przepisów prawnych.
- Stałe podnoszenie kwalifikacji zawodowych oraz bieżące śledzenie zmian przepisów prawnych dotyczących realizacji powierzonego zakresu obowiązków.
- Podejmowanie inicjatywy, co do wydania niezbędnych zarządzeń i decyzji należących do zakresu działania na danym stanowisku pracy, przygotowywanie projektów stosownych zarządzeń,decyzji.
- Przestrzeganie przepisów kodeksu pracy, BHP, ppoż oraz regulaminu pracy Urzędu Miejskiego w Kowarach.
Wytworzył:
Udostępnił:
Zemła Jacek
(2018-09-26 10:44:28)
Ostatnio zmodyfikował:
Dmochowski Mariusz
(2024-08-20 11:44:02)