Stanowisko ds. księgowości
Imię i nazwisko: Marzena Ludwisiak
Telefon: (75) 64 39 223
E-mail: marzena.ludwisiak
Lokalizacja: budynek B, pokój nr 25, II piętro
Zakres obowiązków:
- Przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych z zakresu wykonywanych czynności.
- Zachowanie w tajemnicy informacji uzyskanych w związku z wykonywaniem czynności służbowych.
- Prowadzenie rejestrów zakupu i sprzedaży podatku VAT dla Urzędu Miejskiego oraz scalonego łącznie dla Gminy Miejskiej Kowary wraz z jej jednostkami organizacyjnymi podlegającymi centralizacji rozliczeń VAT.
- Sporządzanie deklaracji podatku VAT cząstkowej dla Urzędu Miejskiego oraz łącznej dla Gminy Miejskiej oraz ich korekt. Dokonywanie rozliczeń podatku VAT z Urzędem Skarbowym.
- Prowadzenie ewidencji księgowej w zakresie scentralizowanych rozliczeń podatku VAT.
- Generowanie i przesyłanie Jednolitego Pliku Kontrolnego JPK VAT.
- Współpraca z firmą doradczą – dbałość o poprawność rozliczeń VAT, podejmowanie działań mających na celu optymalizację podatku VAT.
- Obsługa rachunków bankowych Gminy Miejskiej Kowary.
- Sporządzanie przelewów dotyczących zobowiązań Urzędu Miejskiego na podstawie sprawdzonych i zatwierdzonych do wypłaty dowodów księgowych.
- Sporządzanie przelewów środków na wydatki dla poszczególnych jednostek oraz na rachunki lokat.
- Dokonywanie zwrotu mylnie wpłaconych kwot.
- Sporządzanie list wypłat wynagrodzeń pracowników Urzędu, w tym:
- pełnienie funkcji płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych, dokonywanie rozliczeń rocznych,
- naliczanie i terminowe odprowadzanie składek ZUS,
- ustalanie dla każdego ubezpieczonego obowiązku ubezpieczenia społecznego w rozbiciu na składki emerytalne, rentowe, chorobowe, wypadkowe, fundusz pracy w rozbiciu na części finansowane ze środków ubezpieczonego i pracodawcy,
- niedopuszczenie do przekroczenia kwoty składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe,
- sporządzanie raportów imiennych dla każdego ubezpieczonego,
- ustalanie i obliczanie zasiłków chorobowych oraz rozliczanie ich ze składką ZUS,
- wystawianie zaświadczeń o wysokości zarobków oraz sporządzanie zaświadczeń ZUS Rp-7.
- Sporządzanie sprawozdań w zakresie zatrudnienia i funduszu płac.
- Sporządzanie list wypłat ryczałtów samochodowych pracowników
- Sporządzanie miesięcznych deklaracji, informacji do Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
- Systematyczne przekazywanie do zespołu redakcyjnego BIP informacji publicznych w zakresie merytorycznym swojego stanowiska oraz odpowiedzialność za treść przekazywanych informacji.
- Systematyczne wykonywanie przeglądów informacji zamieszczonych w BIP, czuwanie nad ich aktualnością.
- Wykonywanie innych poleceń przełożonych związanych z właściwym wykonywaniem obowiązków należących do Wydziału Finansowego.
- Zastępowanie Skarbnika Miasta podczas jego nieobecności.
- Archiwizowanie i przechowywanie dokumentacji księgowej związanej ze stanowiskiem pracy.
- Przestrzeganie obowiązujących przepisów prawnych.
- Stale podnoszenie kwalifikacji zawodowych oraz bieżące śledzenie zmian przepisów prawnych dotyczących realizacji powierzonego zakresu obowiązków.
- Podejmowanie inicjatywy, co do wydania niezbędnych zarządzeń i decyzji należących do zakresu działania na danym stanowisku pracy, przygotowywanie projektów stosownych zarządzeń, decyzji.
- Przestrzeganie przepisów kodeksu pracy, BHP, ppoż oraz regulaminu pracy Urzędu Miejskiego w Kowarach.
Wytworzył:
Udostępnił:
Radomski Krzysztof
(2014-02-11 10:26:33)
Ostatnio zmodyfikował:
Dmochowski Mariusz
(2024-08-20 14:05:09)